מהמאה ה19 ועד היום: כך התפתחו המרכזיות עם השנים

מרכזיות

אם בעבר המרכזיות היו מנוהלות באמצעות כוח אדם בלבד, כיום ניתן לראות כיצד המרכזיות הן טכנולוגיות, דיגיטליות ובעלות משמעות אדירה בעבור בעלי עסקים. כך התפתחו המרכזיות מהמאה ה 19 – ועד למאה ה 21.

מרכזיות: שינוי דרמטי המגלם יתרון עצום בעבור בעלי עסקים

במאה ה 19 החלו להקים מרכזיות אשר מטרתן היה לקשר בין משתמשים בטלפון (המצאה חדשנית באותם זמנים) באמצעות העברת אותות. למעשה, המרכזיות הראשונות אשר הוקמו במאה ה 19 היו מבוססת על הפעלה ידנית, ולכן נדרש היה להכשיר כוח אדם לצורך חיבור הקווים באופן פיזי, מה שהפך את המרכזייה למסורבלת כמו גם יקרה למדי, בשל העובדה כי המערכת הייתה מבוססת על סוללות. נושא התחזוקה היה מורכב למדי בשל הצורך לשלוח נציג באופן קבוע לצורך תיקון והחלפה של הזרם הידני. נוסף לכך, באזורים רבים לא הייתה אפשרות להקים מרכזייה, כאשר המצב השתנה בתחילת המאה ה 20. בכדי להתגבר על החסרונות של שיטת הקישורים הידנית, החלו לפתח מרכזיות אוטומטיות המבוססת על אוטומציה באמצעות מוליכים, אותם סידרו בצורה מעגלית. חשוב לציין כי המהלך אותו החלו בתחילת המאה ה 20 משפיע על התהליכים שאנו עדים כיום. למעשה, יש מרכזיות מפותחות ומודרניות הכוללות תחזוקה זולה, איכות קול גבוהה ובקרה ממוחשבת, כפי שנציג כעת.

מרכזיה

המאה ה 21 – קדמה טכנולוגית פורצת דרך

עם ההתפתחות הטכנולוגית המואצת ניתן לראות כיצד כל התחום של המרכזיות השתנה באופן דרמטי. בתחילת שנות ה 70 החלו לפתח מרכזיות דיגיטליות המבוססות על המרת הקול באופן דיגיטלי, ועל כן בקרת השיחות הפכה לממוחשבת לחלוטין. בשל כך, ניתן היה ועד היום לעבד את חיוב השיחות באופן ממוחשב – וללא תלות באנשי מקצוע. נוסף לכך, המרכזיות היום בעלות איכות קול גבוהה במיוחד המחוברות באמצעות רשת דיגיטלית.

הטמעה פשוטה של מרכזייה לכל מטרה

כיום, בעבור בעלי עסקים, חברות וארגונים המרכזייה מהווה את לב הליבה העסקית. באמצעות חברות מקצועיות המתמחות בתחום ניתן לבצע הטמעה של מרכזייה בהתאם לצרכים הנדרשים, כולל אפשרות לקבל שירותי מיקור חוץ המבוססים על רשתות דיגיטליות חכמות. כל המידע נשמר ומבוקר באופן מתמיד,  ועל כן מדובר בקדמה פורצת דרך בכל הקשור למרכזיות כפי שהיו במאה הקודמת. יתר על כן, המערכות מבוססות על פיצ'רים ייחודים הכוללים לדוגמא שיחה ממתינה, עקוב אחריי וכן יכולת לרבב מספר שיחות על קו אחד. לסיכום, אין ספק כי המרכזייה כפי שהכרנו עברה שינוי דרמטי מאז החלו בני האדם לתקשר האחד עם השני באמצעות טלפון קווי, ועל כן מדובר באחד הפיתוחים המשמעותיים של המאה הקודמת ואילו היום ניתן לומר כי המרכזייה מהווה את ליבת אמצעי התקשורת, לא רק במגזר העסקי אלא גם המגזר הפרטי.